Komatsu prezintă noul autogreder GD675-7

Komatsu prezintă noul autogreder GD675-7

Autogrederele reprezintă un utilaj absolut de neînlocuit în cazul lucrărilor de infrastructură rutieră, de cale ferată sau aeroporturi, reprezentând cel mai rapid și sigur mijloc de nivelare la o cotă precisă a unor suprafețe mari de teren sau a prismelor de balast.

Producătorul japonez Komatsu, unul dintre puținii constructori mondiali de utilaje terasiere full-line, a demonstrat odată cu lansarea noii serii de autogredere capacitatea sa tehnologică și apropierea față de cerințele actuale ale pieței de construcții.

Cu un motor mai puternic decât seria constructivă anterioară, dar și mai eficient, care îndeplinește cerințele celor mai noi norme de poluare UE Stage V, din acest punct de vedere fiind dotat cu un sistem de tratare a gazelora arse "Heavy-Duty", care combină calitățile filtrului de particule KPDF (Komatsu Diesel Particulate Filter) cu cele ale sistemului de reducere catalitică (SCR), noul greder este gata pentru a fi livrat în Europa.

Tehnologie pentru o eficiență unică

Odată cu noile tehnologii înglobate în puternicul motor Komatsu, confortul operatorului este acum redefinit. Astfel, comenzile au fost reproiectate, astfel că acesta poate manevra un echipament complex precum motogrederul prin simpla mișcare a degetelor, mișcările brațului operatorului fiind reduse cu 90% comparativ cu un sistem de comandă standard. Împreună cu noul sistem de control al mișcărilor de lucru și noul tip de articulație “stop‐at‐center”, dar și o vizibilitate superioară asupra câmpului de lucru, cabina complet reproiectată oferă operatorului un mod de lucru plăcut, cu un nivel de stress și efort mult redus.

Putere suficientă pentru orice activitate, dar cu un consum redus

Motorul puternic Komatsu SAA6D107E-3 de 218 CP, certificat EU Stage V, este în același timp extrem de economic datorită sistemului original Komatsu VHPC (Variable Horsepower Control), care selectează automat modul de lucru, Economy  sau Power, oferind astfel exact puterea necesară pentru fiecare tip de activitate de șantier.

De asemenea, toate componentele sistemului de post-tratare a gazelor arse au o durată lungă de viață și nu influențează capacitatea de lucru. Astfel,  regenerarea filtrului de particule KPDF se face în mod pasiv, fără intervenția operatorului și fără interferențe în funcționarea mașinii.

Funcția Komatsu Auto Idle Shutdown oprește automat motorul dacă se înregistrează o perioadă de inactivitate da mașinii, durata acesteia putând fi presetată. Această funcție reduce costurile legate de operarea utilajului dar și consumul orar de combustibil.

Un mod de lucru simplu, dar și mai mult confort

Noul KOMATSU GD675‐7 are și un volan reproiectat, mai mic, acesta având acum dimensiunile corecte din punct de vedere ergonomic, adaptate la noul mod de lucru. Această redimensionare îmbunătățește vizibilitatea, în plus operatorul conducând mult mai comod în timpul deplasărilor lungi, cu lama de lucru ridicată. O nouă comandă, sub forma unei padele, permite operatorului să țină mâinile permanent pe comenzile echipamentului de lucru, cu un efort fizic scăzut, dar să facă și mici reglaje ale direcției în timpului activității, fără a fi necesară rotirea volanului.

Noul braț al scaunului, reglabil pentru mai multe poziții de lucru, precum și comenzile  LH / RH pot fi adaptate cu precizie la preferințele operatorului datorită funcției de ridicare / coborâre și reglajelor manuale.

Operatorul are acum un nou scaun de dimensiuni generoase, cu suspensie mecanică, care are și capacitatea de a amortiza mai mult vibrațiile resimțite în interiorul cabinei. De asemenea, sistemul de "monitorizare a prezenței" emite o avertizare dacă scaunul operatorului este lăsat gol fără ca comenzile să fie blocate corespunzător.

Două blocuri hidraulice cu cinci secțiuni sunt incluse în dotarea standard a utilajului, acestea permițând montarea a noi atașamente, fiind astfel situate încât oferă acum o bună vizibilitate înainte. Pentru controlul automat al nivelării, KOMATSU GD675‐7 are prevăzut din fabrică un sistem plug-en-play pentru stația TOPCON 3DMC, nefiind necesară achiziționarea ulterioară a blocului de supape.

Bineînțeles, din dotarea de ultimă oră nu putea să lipsească sistemul de control hidraulic al pompei cu debit variabil Closed‐Center Load Sensing (CLSS). Acesta comandă automat creșterea presiunii de lucru și a debitului de lichid hidraulic atunci când activitatea de șantier o cere, dar și reducerea puterii de lucru atunci când nu este necesară, acesta asigurând astfel o scădere spectaculoasă a consumului orar de combustibil.

Transmisia integrată Komatsu, unică în industria construcțiilor, cu 8 viteze înainte și 4 înapoi, garantează o viteză de deplasare mare și un consum redus de combustibil, datorită sistemului direct drive. De asemenea, forța de tracțiune dezvoltată este mai mare comparativ cu modelele anterioare.

Sistemul de control al vitezei power shift, special proiectat pentru autograderele Komatsu permite alocarea din mers a întregii puteri a motorului, dacă este necesar. În plus, un diferențial integral blocabil asigură, atunci când este necesar, în cazul celor mai dure condiții de exploatare, întreaga putere de tracțiune necesară.

De asemenea, cutia de viteze cu opțiunea shift este reproiectată, aceasta integrând un comutator Forward‐Neutral‐Reverse ce pote fi accesat de către operator cu un singur deget, fiecare mișcare a acestuia în timpul lucrului fiind acum mult mai simplă și cu un efort minim.