Noutati & presa

Dumperele HD325-8 și HD405-8, giganţii de la Komatsu

Komatsu Europe International N.V. a mărit familia de dumpere cu șasiu rigid cu două noi modele HD325-8 și HD405-8 ce oferă o productivitate crescută, datorită combinaţiei dintre puterea mărită a motorului și sistemul Komatsu Traction Control (KTCS ), cu care sunt dotate. 

Cei doi uriași înlocuiesc modelele HD325-7 și HD405-7 și au capacităţi de încărcare impresionante de 36,5, respectiv 40 de tone metrice. Ambele modele introduse de Komatsu au în dotare un motor certificat Komatsu SAA6D140-7 ce respectă standardele de emisii EU Stage IV și furnizează o putere de 386 kW (518 CP), favorizând astfel reducerea consumului de carburant. Sistemul opţional Komatsu Traction Control (KTCS ) activează frânele automat, în mod independent, pentru a obţine o tracţiune optimă în condiţii de sol diferite.

Și pentru că sistemul operează fără să fie nevoie de un blocaj diferenţial, performanţa servodirecţiei nu este afectată. Noile dumpere cu șasiu rigid HD325-8 și HD405-8 sunt concepute pentru a oferi un nivel maxim de productivitate cu costuri operaţionale scăzute. „Noile dumpere HD325-8 și HD405-8 sunt concepute pentru a oferi o productivitate la cote maxime și un cost de operare scăzut. Noua cabină spaţioasă și ergonomică, dotată cu un scaun al operatorului complet ajustabil, încălzit și ventilat, furnizează utilizatorului un mediu de lucru de primă clasă, extrem de confortabil”, susţine Jeroen De Roeck, Product Manager în cadrul Komatsu Europe. 

Mai mult decât atât, sistemul telematic KOMTRAX™, împreună cu programul de mentenanţă Komatsu Care® oferă asistenţă de top pentru managementul flotei, protejează utilajul împotriva întrebuinţării defectuoase și garantează, totodată, o eficienţă crescută și timpi de funcţionare mai mari.

Alte dotări standard ale noilor dumpere cu șasiu rigid de la Komatsu includ un monitor color LCD de 7 inchi, un monitor cu vedere în partea din spate a utilajului, sistem de alimentare rapidă cu combustibil și un scaun al operatorului ventilat și cu suspensie cu aer. Accesul prin partea din faţă este îmbunătăţit de scările înclinate și balustrade.

Dotări standard ale noilor dumpere cu șasiu rigid HD325-8 și HD405-8 Komatsu Engine Technology

• Motorul puternic SAA6D140-7 furnizează o putere de 386 kW (518 CP).

• Sistemul hidraulic de Recirculare a Gazelor de Evacuare (EGR) și Turbosuflanta cu Geometrie Variabilă (VGT) asigură o operare
precisă și o reacţie rapidă a motorului.
• Mentenanţa motorului este simplificată de un panou de control cu monitor și dotări de service.
• Sistemul KOMTRAX™ și panoul de control cu monitor furnizează informaţii vitale pentru monitorizarea ușoară a utilajului și date importante pentru managementul producţiei.
• Filtrul de Particule Diesel Komatsu (KDPF) și alte componente post-tratament sunt concepute pentru a asigura alături de motor o eficienţă mărită și o durată de viaţă mai lungă a utilajului.
• Regenerea automată KDPF se face în mod pasiv, fără să fie nevoie ca operatorul să acţioneze în vreun fel și fără vreo intervenţie
în ceea ce privește operarea utilajului.
• Sistem de Reducere Catalitică Selectivă (SCR ).

Noile dotări ale cabinei
• Noul scaun cu suspensie cu aer și spătar înalt, ventilat și încălzit, reduce efectul produs de vibraţiile utilajului, pentru un confort sporit al utilizatorului .
• Monitorul color de 7 inchi, de înaltă rezoluţie, furnizează o imagine clară și culori vii, chiar și în condiţii de iluminat slab.
• Komatsu Auto Idle Shutdown reduce timpii morţi și economisește combustibil.
• Monitor color destinat părţii din spate a utilajului cu vizibilitate sporită.
• Sistemul telematic KOMTRAX™ și monitorul furnizează date importante despre starea echipamentului, inclusiv statusul KDPF, consumul de combustibil și informaţii legate de performanţă colectate și sortate de către ID-ul operatorului.
• Sistem audio cu intrare jack și două porturi de 12 V.

Dotări suplimentare /Beneficii
• Accesul facil cu ajutorul scărilor înclinate și ale barelor este acum standard pentru ambele părţi ale utilajului
• Sistemul de Transmisie Automată Komatsu și Sistemul de Control al Modulaţiei Optime (K-ATOMiCS ) ajustează performanţa de deplasare, la cerere, pentru o operare confortabilă și evitare a împrăștierii de material.
• Retarder integrat cu o capacitate mare de absorbţie.
• Sistemul Automat Retard Speed Control (ARSC ) menţine în mod automat o viteză preselectată de deplasare în pantă, potrivită pentru gradul de înclinare respectiv.
• Datele sistemului integrat de măsurare a încărcăturii Komatsu (PLM) sunt disponibile atât pe monitorul utilajului, cât și pe web.
• Rază mică de întoarcere.
• Sistem de suspensie hidropneumatic pentru o deplasare lină.

*articol preluat din Revista Utilaje si constructii

Share this post