Noutati & presa

Grove GMK5250L: Cea mai performantă automacara tot-teren din clasa 250 t

Manitowoc, unul dintre liderii mondiali în domeniul producţiei de macarale confirmă din nou poziția pe piaţă,prin lansarea modelului Grove GMK250L, cea mai performantă macara din clasa de 250 t

 

Producătorul american a lansat de curând pe piaţa mondială o nouă automacara Grove tot-teren realizată la fabrica sa din Wilhelmshaven (Germania) și, la fel ca în cazul altor lansări din ultimii ani, noul model oferă mai multe inovaţii unice și performanţe de top pentru clasa sa.

În România, automacaralele Grove cunosc un succes deosebit, numai la începutul acestui an trei automacarale de mare tonaj fiind achiziţionate pentru a fi utilizate pe piaţa internă, prin intermediul reprezentantului unic al mărcii pentru ţara noastră, Marcom RMC’94.

În acest context, Dragoș Nicolae, Product Manager Marcom RMC ‘94, este sigur că noul model Grove GMK5250L va reprezenta un best seller și pentru piaţa locală, acesta având câteva caracteristici fără concurenţă în clasa automacaralelor pe 5 axe, printre care se pot enumera: cea mai puternică diagramă de lucru la înălţimi și raze mari de lucru, cea mai bună manevrabilitate, un confort al șoferului unic pe piaţă, datorită echipării premium cu un sistem de ambreiaj și retarder integrat, tip VIAB turbo, fiind prima automacara din lume dotată cu acest sistem revoluţionar.

Performanţe unice la înălţimi mari

Modelul Grove GMK5250L oferă un impresionant braţ telescopic ce poate lucra extins la înălţimi maxime de 70 m, braţ tip „Megaform” (patent Grove) având asigurată astfel o foarte bună rezistenţă și stabilitate. Cu acest braţ, GMK5250L acoperă un domeniu de lucru extins, pe verticală și pe orizontală, permiţând proprietarilor să acopere o gamă mai extinsă de lucrări. Dar noua macara Grove oferă mult mai mult, precum o creștere incredibilă a domeniului de lucru, datorită unui prelungitor cu o lungime de 21 m, înclinabil hidraulic ce poate fi extins la rândul său cu un tronson zăbrelit de 8 m sau chiar două tronsoane de 8 m pentru o lungime suplimentară de 37 m.

Remarcabil este faptul că utilizatorul macaralei poate beneficia la maxim de dotările acesteia, putând lucra cu prelungitorul de 37 m atașat în capul braţului telescopic extins la maxim (70 m). O altă facilitate deosebită este dată de posibilitatea înclinării prelungitorului la 500 faţă de axa braţului telescopic, comparativ cu maxim 400 cât oferă în mod obișnuit alte modele de macarale și în plus, există posibilitatea integrării unui tronson („heavy duty jib”) pentru condiţii speciale de lucru ce presupun ridicarea unor sarcini grele.

Gata de acţiune

Grove GMK5250L este proiectat pentru eficienţă, fiind o macara extrem de versatilă, dotată cu cele mai recente inovaţii. Astfel, operatorii se vor simţi ca acasă în cabina suprastructurii noului model Grove GMK5250L, aceștia având la dispoziţie programe avansate de comandă și control, precum „Crane Control System” (CCS ) sau noul sistem de configurare a braţului „Boom Configurator Mode”.

Sistemul CCS reprezintă o interfaţă ușor de utilizat, aceasta fiind folosită de către Manitowoc la toate modelele noi de automacarale tot-teren, precum și la macaralele pe șenile, macaralele de șantier (teren greu) sau macaralele turn. Componentele CCS și programul de operare pe computer au fost special proiectate, dezvoltate și testate la nivel global de inginerii Manitowoc pentru a asigura cele mai înalte standarde de fiabilitate.

Intuitivul sistem de configurare „Boom Configurator Mode” permite selectarea rapidă și ușoară a poziţiei optime a braţului pentru o anumită operaţiune de ridicare. Practic, operatorul introduce în sistem parametrii de ridicare: rază, sarcină, înălţime, iar sistemul calculează cea mai bună configuraţie a braţului. Odată ce operatorul a selectat opţiunea preferată, braţul se extinde automat la lungimea necesară. Pentru a fi mereu concentrat asupra activităţii sale, operatorul are la dispoziţie un spaţiu de comandă format dintr-un nou tip de monitor ergonomic și noi ma nete de acţionare tip „joystick”. Modelul Grove GMK5250L este acţionat de un singur motor Mercedes-Benz OM471LA – un concept introdus pentru prima dată pe macaraua de mare succes Grove GMK6400. Acesta respectă normele de poluare EURO MOT 4/ Tier 4 final, are o putere de 390 kW (520 CP) și moment maxim de 2.460 Nm.

Motorul propulsează autoșasiul și acţionează suprastructura, acest lucru fiind realizat cu ajutorul unei cutii de viteze unghiulară simplă din punct de vedere constructiv și foarte fiabilă. Un singur motor aduce un consum mai mic de combustibil în timpul funcţionării, greutate totală mai redusă și un program de mentenanţă ce presupune costuri de întreţinere mai mici, în concluzie proprietarul automacaralei economisind sume importante de bani deoarece macaraua este mult mai economică comparativ cu una clasică.

Cu maxim 12 t pe axă și dimensiuni de gabarit corespunzătoare cerinţelor globale de acces pe drumuri, modelul compact GMK5250L oferă o excelentă capacitate de deplasare. Comparativ cu modelul GMK5220, greutatea mașinii a fost redusă pentru a oferi clienţilor mai multe opţiuni de configurare la deplasare, crescând astfel capacitatea de a transporta mai mult echipament pe macara. Contragreutatea poate fi configurată în 12 moduri diferite, ceea ce conduce, de asemenea, la optimizarea costurilor de deplasare.

Odată ajunsă în șantier, automacaraua se poate deplasa cu contragreutatea completă de 80 t, economisind timp preţios, care altfel s-ar pierde cu montarea/demontarea plăcilor de lest. În plus, important este și faptul că unele dintre plăcile de contragreutate sunt interschimbabile cu cele care echipează modelul Grove GMK6300L, ceea ce oferă din punct de vedere logistic o optimizare importantă și o reducere a costurilor de transport pentru clienţii care deţin ambele modele. O instalaţie hidraulică de autoridicare a plăcilor este de asemenea disponibilă, ceea ce elimină necesitatea unei macarale auxiliare în șantier pentru manevrarea contragreutăţii.

Deplasările în interiorul șantierului sunt efectuate ușor datorită tradiţionalei suspensii independente pe fiecare roată „Megatrak” (patent Grove), precum și direcţiei pe toate roţile, astfel încât nu trebuie suspendată nici o axă în timpul deplasării, ceea ce permite transportul chiar și cu contragreutatea maximă.

O altă dotare la modelul GMK5250L – prezentă deja la modelele GMK6300L și GMK6400 – este sistemul „Man Machine Interface” (MMI) care permite controlul suspensiei chiar și în timp ce se află într-o poziţie blocată.

Variantele de calare sunt în număr de patru, ceea ce permite operarea macaralei în spaţii cu diverse grade de accesabilitate. Inovaţiile înglobate de noul model Grove vor fi aplicate și altor automacarale, devenind standard pentru următoarele modele Grove tot-teren.

Info

Modulul ambreiaj-retarder „VIAB turbo” elimină atât supraîncălzirea lichidului, cât și arderea ambreiajului, oferind practic pornirea și frânarea fără uzură. De asemenea, acest modul determină o importantă economie de combustibil, consumul în cazul modelului GMK5250L fiind estimat a fi cu aproximativ 30% mai redus decât al modelului predecesor, GMK5220.

Share this post