Noutati & presa

Lansare mondială: noile basculante KOMATSU sunt gata de drum

Odată cu apropierea INTERMAT, cea mai importantă expoziție a anului dedicată utilajelor pentru construcții, Komatsu Europe anunță lansarea noilor basculante de carieră HD465-8 și HD605-8. Aceste noi membre ale familiei de utilaje Komatsu pot fi descrise în doar câteva cuvinte: putere, eficienţă şi productivitate.

Cu capacităţi de 55 de tone, respectiv de 63 de tone, noile camioane vin să înlocuiască modelele HD465-7 şi HD605-7, având acum un motor și mai puternic, de 578 kW, adică 775 CP. Chiar dacă este mai puternic faţă de predecesorul său, motorul este mai eficient, având un consum de carburant mai mic. Propulsorul este echipat cu sistem de recirculare a gazelor, EGR, şi o turbină cu geometrie variabilă, care asigură un răspuns rapid al motorului. Noile camioane au un filtru de particule montat la evacuarea gazelor arse, dar regenerarea lui se realizează în mod pasiv, fără să afecteze funcţionarea maşinii.

Manevrabilitatea, o caracteristică importantă

În ciuda dimensiunilor lor, aceste dumpere trebuie să acopere distanțe destul de mari, în general în cariere de piatră sau alte tipuri de exploatări la suprafață, cu maximum de viteză. De multe ori exploatarea este terasată și acest lucru presupune numeroase manevre de ocolire la unghiuri mici de întoarcere. Din acest motiv Komatsu a dezvoltat sistemul KTCS, care permite aplicarea forței de frânare independent pe fiecare roată, pentru a obţine tracţiune maximă chiar şi pe cele mai dificile terenuri.

Întrucât nu mai este nevoie de un diferenţial blocabil, sistemul de direcţie îşi păstrează caracteristicile, aşa că basculantele sunt mult mai manevrabile, iar cu ajutorul sistemului K-ATOMiCS, care asigură schimbarea optimă a treptelor de viteză, pierderile de material pe traseu sunt reduse la minimum. „Odată cu integrarea celor mai noi tehnologii ale motorului Komatsu și a creșterii puterii, noile modele HD465-8 și HD605-8 sunt pregătite să ofere productivitate maximă și costuri de funcționare reduse.”, spune Jeroen De Roeck, Product Manager, Komatsu Europe. „Noua cabină este spațioasă și ergonomică, cu un scaun pneumatic, cu reglaj complet, încălzită și ventilată, oferind un mediu de lucru confortabil, de primă clasă.”

Noile camioane sunt echipate cu sistemul telematic KOMTRAX ™, care furnizează toate informațiile legate de consum, performanţa operatorului, etc. şi beneficiază de programul de întreținere Komatsu Care®. Astfel, proprietarul acestora este sigur că a făcut o investiție bună, putând verifica permanent modul de lucru al operatorului, performanțele sale, având în același timp controlul total asupra costurilor de exploatare și întreținere, împreună cu garanția unei funcționări continue perioade lungi de timp.

Operatorul mașinii este informat permanent despre modul de lucru al mașinii, eventualele probleme tehnice și parametrii funcționali, datorită unui ecran LCD color de 7 inch montat pe bord. Separat de acesta, un ecran color montat tot pe bord afișează imaginile oferite de camera montată în spatele mașinii.  Comenzile sunt de asemenea situate aproape de mâinile acestuia, fiind ușor de accesat. De asemenea, scaunul operatorului a fost reproiectat, fiind dotat cu un sistem de aerisire și încălzire propriu, precum și suspensii pneumatice.

Scara frontală pentru accesul în cabină a fost reproiectată şi ea, fiind formată din mai multe segmente articulate și cu balustradă de susținere pentru un acces simplu și sigur, indiferent de condițiile atmosferice.

   

Sistemele electronice măsoară productivitatea și reduc consumul

Deoarece sunt utilaje de înaltă performanță, trebuie asigurat un control permanent asupra încărcăturii utile. Astfel, Komatsu a implementat pe această nouă generație de dumpere sistemul de măsurare și control numit Meter Payload (PLM). Acesta verifică sarcina utilă a fiecărui ciclu de încărcare, analizând permanent volumul de producţie al utilajului și condițiile de lucru. Greutatea încărcată în benă este afișată în timp real atât pe ecranul LCD de pe consola centrală cât şi în exteriorul acesteia, cu ajutorul unor lămpi de semnalizare.

Un alt sistem electronic extrem de important este Komatsu Auto Idle Shutdown. Acesta sistem acționează în mod automat asupra motorului, oprindu-l atunci când se detectează o perioadă mai lungă în care nu lucrează. Ulterior, cu o singură apăsare de pedală, operatorul repornește motorul pentru a începe lucrul. Astfel, se reduce consumul de combustibil și timpii de funcționare ai motorului, scăzând uzura acestuia.


Share this post